FPCU tratează cu atentie si seriozitate semnalările referitoare la problemele care pot constitui incalcari ale legii, abateri sau nereguli. Principalele nereguli recomandate a fi prompt raportate se referă la: incalcari ale legii intr-un context profesional, nerespectarea Codului de Conduită, nerespectarea politicilor și procedurilor, aspecte necorespunzătoare privind situațiile financiare și relațiile dintre angajați, abuzuri, discriminări, cazuri de corupție, furturi, cazuri de spălare a banilor și orice comportament inadecvat care ar putea dăuna reputației societății sau orice încercări de a ascunde toate cele de mai sus.
Societatea pornește de la premisa că toate problemele și rapoartele înaintate sunt făcute cu bună-credință, sunt reale și legitime. În acest sens FPCU:
- Încurajează angajații și terții să se simtă încrezători în a discuta problemele apărute, a le pune sub semnul întrebării și a acționa etic;
- Pune la dispoziția angajaților și terților modalități de a aduce în discuție și de a obține aprecieri cu privire la orice măsuri întreprinse drept consecință;
- Se asigură că angajații și terții primesc un răspuns în legătură cu problemele ridicate și că aceștia știu cum să procedeze în situația în care nu sunt satisfăcuți de măsurile întreprinse;
- Asigură angajații și terții în legătură cu faptul că, dacă aceștia ridică cu bună credință probleme pe care le identifică, vor fi protejați împotriva oricăror represalii sau victimizări.
Recunoscând importanța unui proces clar și actualizat privind atât raportarea internă cât și protecția celor care transmit sesizări, FPCU a stabilit diferite canale de comunicare ce pot fi utilizate de angajați și terți pentru a-și exprima plângerile si a raporta conform Legii 361/2022, după cum urmează:
1) Formularul de raportare
2) Adresa de email integritate@fpcu.ro gestionata de Serviciul Resurse Umane
3) Consilierul de etica
FORMULAR RAPORTARE NEREGULI